Zmiana logo na inne

Kiedy poprzednia identyfikacja wizualna przestała spełniać swoje zadania i firma woli odrobinę odświeżenia, powinna pomyśleć nad innym projektem logotypu. Projektowanie logo warto rozpocząć od nowa i ogólnie rzecz biorąc przeprowadzić cały rebranding. Rebranding to zmiana wizerunku firmy, przy czym firma może pozostawać cały czas w tych samych rękach, może przemienić właściciela, może się rozwinąć lub może zmniejszyć zakres swojego działania.




Mogą zajść różne kwestie, łącznie ze sprzedażą firmy innemu właścicielowi, niemniej jednak wszystko będzie się sprowadzało do tego, że kreacja logo musi zostać zmieniona. Zdarza się, że poprawka będzie niewielka, nawet kosmetyczna i ma na celu odświeżenie logotypu, a innym razem będziemy tworzyć logo całkowicie od nowa. To nie jest prosta sprawa, bo w bardzo wielu sytuacjach w sytuacji dużych firm ludzie już znają się bardzo dobrze z logotypem i ciężko im jest przyzwyczaić się do nowego. Nie do końca mogą zrozumieć, że chodzi o tę samą firmę, która zmienia wizerunek. Mówi się, że rebranding powinien być wykonywany na samym początku działania firmy, gdy nie ma ona jeszcze wielu klientów. Praktyka pokazuje jednakże, że zwykle dzieje się to w momencie, gdy firma jest już duża. Logo firmy przestaje spełniać własne zadania albo już kłóci się z działaniem firmy i wówczas powinno się je zaprojektować od nowa. To ciężka praca, bo nie można zaprojektować logo gorszego od tego, które firma miała poprzednio. Musi być to projekt świeży i z całą pewnością lepszy oraz dodatkowo więcej mówiący o tym, czym się firma zajmuje.
Źródło: dalej.